poniedziałek, 21 września 2015

Piotrków Trybunalski. Jestę fanką swojego miasta.



Przeczytałam książkę, pierwszą w tym roku, teraz wystarczy że przeczytam pozostałe 99 książek zaplanowanych na te wakacje i wykonam swoją listę TU DU na lato 2015. Przeczytałam książkę dlatego zostanę blogerką książkową i będę recenzować ksionszki. Ksionżka jest fajna i w ogóle szybko się ją czyta i jest o wszystkich ważnych morderstwach i przestępstwach i to jest taki MUST RID dla każdego. Jestę fanką swojego miasta, jeszcze nieuhonorowanym honorowym obywatelem Piotrkowa Trybunalskiego, ale wszystko przede mną. Z racji tego, że nie lubię książek w które nie mogą uwierzyć, takich sobie napisanych historyjek o miłości, życiu, umieraniu i trajlerów. Nie mam wyobraźni i nie lubię sobie wciskać kitu że coś takiego mogło się zdarzyć jeśli się nie zdarzyło, czytam tylko książki na faktach autentycznych. Przeczytałam pół książki na głos mojemu chłopakowi bo on lubi jak mu czytam a ja lubię czytać. Drugie pół przeczytałam w myślach bo on usnął.


Wywiad z Panią Prokurator opisuje jedne z najważniejszych przekrętów i morderstw naszego regionu. Po kolei opowiada o zabójstwach Trynkiewicza, o tym jakie wrażenie jako człowiek sprawiał, jak się zachowywał, opisane są miejsca zbrodni i przesłuchania morderców. Opisy są brutalne i dosadne, trochę tak jakby usiąść naprzeciw Małgorzaty Ronc i słuchać jej wspomnień. W książce znajdują się  dokładne miejsca zdarzeń, huta feniks i piotrkowski pekin. Powierzono jej także śledztwo seryjnego mordercy Henryka Morusia a ona jak filmowy prokurator jeździła w teren  na miejsca zbrodni i to tuż obok nas w miejscach w których byliśmy tysiące razy. Polecam książkę bo czyta się ją jak dobry kryminał a wszystko działo się w małym mieście, gdzie każdy każdego zna a skazanych opisanych w książce nawet dziś możemy spotkać na ulicy. 

3 komentarze :

  1. Uwielbiam kryminały, wiec skuszę się na twoją propozycje.
    Też lubię książki autentyczne, niezmyslone.
    I podobnie jak ty Lubie czytać na głos :)

    Dziękuję za miłe słowa pod moim postem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Z literatury faktu nie trafiłem ostatnio na nic lepszego niż opis Zbrodni w Kukizowie - czyta się wybornie, a archaizmy nadają niezwykłego uroku całości: http://polona.pl/item/32069555/4/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może gdybym miała papierową wersje przeczytałabym, ale nienawidzę czytać na komputerze ani tablecie :)

      Usuń

Kontakt

Subscribe

Flickr